SALGSBETINGELSER
Generelle salgsbetingelser for Q3 Partners avdeling Q3 Event
1. Avtale
Disse generelle salgsbetingelsene gjelder for alle avtaler inngått mellom Q3 Partners avdeling Q3 Event (Q3 Event) og Kunden, med mindre annet er skriftlig avtalt.
2. Bestilling
2.1 Bestillinger må gjøres skriftlig via e-post.
2.2 En bestilling er bindende når Kunden har mottatt en skriftlig bekreftelse fra Q3 Event.
3. Pris og Betaling
2.2 Betaling skal skje i henhold til fakturaens betalingsvilkår. Standard betalingsfrist er 14 dager fra fakturadato.
2.3 Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i henhold til lov om forsinkelsesrenter.
2.4 Ved større arrangementer kan Q3 Event kreve delbetalinger i forkant. Vanligvis fordelt som:
- 50 % ved bestilling
- 30 % 30 dager før arrangementet
- 20 % etter arrangementet
2.5 Eventuelle tilleggsbestillinger før og under arrangementet faktureres separat.
4. Avbestilling og Endringer
4.1 Avbestilling må gjøres skriftlig.
4.2 Ved avbestilling gjelder følgende gebyrer:
- Mer enn 30 dager før arrangementet: Ingen gebyr.
- Mellom 30 og 14 dager før arrangementet: 50 % av totalbeløpet.
- Mindre enn 14 dager før arrangementet: 100 % av totalbeløpet.
4.3 Endringer i bestillingen kan medføre ekstra kostnader og må godkjennes av begge parter skriftlig.
5. Levering av Tjenester
5.1 Q3 Event forplikter seg til å levere tjenester i henhold til avtale med kunden.
5.2 Q3 Event er ikke ansvarlig for forsinkelser eller hindringer som skyldes forhold utenfor Q3 Events kontroll, som force majeure.
6. Ansvar og Forsikring
6.1 Q3 Event er ansvarlig for at tjenestene leveres i samsvar med avtalen.
6.2 Kunden er ansvarlig for å sikre nødvendige tillatelser og forsikringer for arrangementet.
6.3 Q3 Event er ikke ansvarlig for tap eller skader som oppstår på grunn av kundens eller deltakernes handlinger. Det samme gjelder tap eller skade som eksterne tjenesteytere har påført kunden.
6.4 Q3 Event er ikke ansvarlig for indirekte tap hos Kunden, herunder tapt fortjeneste.
Q3 Event fraskriver seg ansvar for uaktsomme handlinger. Dette gjelder ikke i de tilfeller hvor tapet skyldes grov uaktsomhet eller forsett hos Q3 Event.
Under enhver omstendighet er Q3 Events ansvar begrenset til den avtalte kontraktssummen.
7. Reklamasjon
7.1 Eventuelle reklamasjoner må fremsettes skriftlig innen 7 dager etter at Kunden oppdaget eller burde oppdaget feilen.
7.2 Q3 Event vil behandle reklamasjoner så raskt som mulig og i samsvar med norsk lov.
7.3 Kunden kan kreve at Q3 Event retter feil som er begått dersom dette kan skje uten å forvolde Q3 Event urimelig kostnad og ulempe.
Q3 Event kan kreve å få foreta slik retting når Kunden ikke har særlig grunn til å motsette seg dette.
8. Personvern
8.1 Q3 Event behandler personopplysninger i samsvar med personvernforordningen (GDPR).
8.2 Personopplysninger vil kun bli brukt til å administrere og gjennomføre avtalen med Kunden.
9. Tvister
9.1 Tvister som oppstår i forbindelse med avtalen skal søkes løst i minnelighet.
9.2 Dersom minnelig løsning ikke oppnås, skal tvisten avgjøres av norsk domstol med Agder verneting som avtalt verneting.
10. Konfidensialitet
10.1 Q3 Event forplikter seg til å behandle all informasjon mottatt fra Kunden som konfidensiell, og vil ikke dele denne informasjonen med tredjeparter uten Kundens samtykke, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre avtalen.
10.2 Q3 Event har rett til å dele nødvendig informasjon med samarbeidspartnere valgt til arrangementet for å sikre en vellykket gjennomføring.
11. Bruk av Logo og Informasjon
11.1 Kunden gir Q3 Event rett til å bruke Kundens logo og informasjon om arrangementet på Q3 Events nettside og sosiale medier for markedsføringsformål, med mindre annet er skriftlig avtalt.
12. Endringer i Betingelser
12.1 Q3 Event forbeholder seg retten til å endre disse salgsbetingelsene. Endringer vil bli publisert på Q3 Events nettside og gjelder fra publiseringstidspunktet.
13. Kontaktinformasjon
Q3 Partners, avdeling Q3 Event
Telefon: +47 971 79 073 E-post: ijensen@q3p.no Nettside: q3event.no